Pewnie nie raz, podczas pracy z narzędziem Excel, spotkałeś się z sytuacją kiedy musiałeś zamienić miejscami dwie kolumny lub po prostu zmienić ich kolejność. Na pierwszy rzut oka najprostszym rozwiązaniem jest tworzenie za każdym razem nowej kolumny w miejscu docelowym, skopiowanie danych z kolumny źródłowej i usunięcie starej niepotrzebnej kolumny. Tak, oczywiście też można, ale nie jest to najszybsza i najlepsza metoda. Lepszym rozwiązaniem jest przeciągnąć kolumnę z klawiszem Shift.
Przeciąganie z klawiszem Shift (najprostsza metoda)
Zadanie
Przenieś kolumnę Imię za kolumnę Nazwisko, bez kopiowania danych pomiędzy kolumnami.

Rozwiązanie krok po kroku:
Zaznacz całą kolumnę, którą chcesz przenieść/przeciągnąć, klikając na jej nagłówek np. kolumna B.

Najedź kursorem na obramowanie zaznaczenia, aż zmieni się na ikonę strzałki w cztery strony.

Wciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, a następnie wciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy. Trzymając te dwa przyciski przeciągnij kolumnę w miejsce docelowe. W miejscu gdzie ma być przeniesiona kolumna Imię pokaże się zielona pionowa linia.

W celu zakończenia procedury zwolnij przycisk Shift i lewy przycisk myszy. Excel automatycznie przesunie kolumnę Imię we wskazane nowe miejsce.

Gotowe 🙂